Hoppa till sidans innehåll

Träningstips


Styrketräningsövningar för att stärka fötter, knän och höfter i syfte att inte bli skadad. Övningarna är gjorda av sjukgymnasten och idrottsläraren Maria von Schmalensée som till vardags är tränare vid Orienteringsgymnasiet Fredrika Bremer i Haninge.

Artikel i Runner's World om rumpan - löparens viktigaste muskel

LTAD-modellen (Long-Term Athlete Development) är en Kanadensisk modell för utveckling av talang och individ utifrån ett brett perspektiv. Det breda perspektivet kan innebära en utveckling mot elitidrott, motionsidrott eller både och. I LTAD-modellen är tanken att individen ska idrotta och vara fysiskt aktiv hela livet.

Viktiga core-övningar för löpning

Carinas intervallpass för ungdomar från Oppunda

Teoripass om kost. "Ät rätt när du tränar" [Power-pointpresentation] [pdf]

Uppdaterad: 23 NOV 2018 15:21 Skribent: Per Forsberg
Epost: Adressen Gömd

Tävlingsanmälan och resultat

Aktuell info

Postadress:
IFK Enskede - Orientering
C/O Caroline Sjökvist, Jarl Kulles Gata 6
12654 Hägersten

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

IFK Enskede är en del av 10mila

 

NattiNatti - Världens snabbaste nattsprintstafett bor söder om söder

Ågesta Friluftsområde