[–]Gert Forsberg för 10 månader sedan.

Har noterat i tävlingskalendern att vi arrangerar tävling/tävlingar i påsk. Finns det någon information på hemsidan vad vi förväntas göra ?? Vill Ni att folk skall anmäla sig till olika arbetsuppgifter är det hög tid nu att publicera något. !! Så undrar jag om info om styrelse och andra funktionärer som finns på hemsidan är riktig. Ingen uppdatering har skett efter årsmötet - blev det inga förändringar ?
Nybörjarkurs för vuxna 17 mars finns ej med i kalendern //GERT

[–]Patric De Boussard för 10 månader sedan.

Bra att du är vaken Gert!
Så fort alla underskrifter kommit till årsmötesprotokollet, så laddas det upp och Mats E kan ändra, Therese kan ju förvisso skicka ett osignat direkt till Mats nu!

Angående vårtävlingen så har jag inte riktigt koll, men tror det gått ut riktade arbetsuppgifter till medlemmar.
Att folk anmäler sig frivilligt har ju liksom nästan aldrig hänt!
Men tävlingsledaren får nog svara mer i klartext 🙄

[–]Josefin Lindqvist för 10 månader sedan.

Bra Gert!
Ny i arrangemangskommittén och med den speciella uppgiften att fördela funktionärer till våra olika tävlingar och arrangemang är jag på g med detta just nu. En fördelning av ungdomarnas familjer som täcker hela årets arrangemang har skickats ut. Varje familj har blivit tilldelad en OL-tävling och ett annat arrangemang. De ungdomar som har familjer som redan är aktiva i föreningen står utanför denna lista. Jag tar gärna emot information om hur alla medlemmar kan bidra under påsktävlingarna. På måndagen finns det ett stort behov av funktionärer då vi förrutom arenan, sekretariat, direktanmälan och servering dessutom har start och vägvakt.
Hör av dig snarast till mig: klicka för att visa e-postadress så får jag och arr.-kommittén en bra överblick.

[–]Gert Forsberg för 10 månader sedan (redigerad).

Jossan ! Du vill att jag anmäler mig till dig - borde det inte stått på hemsidan att du vill ha det så ? Hur skall folk veta det ? Vad har vi hemsidan till ?

[–]Josefin Lindqvist för 10 månader sedan.

Tack för dina synpunkter Gert! Som jag skrev är det på g men jag och hemsidan är inte riktigt goda vänner med varandra. Ska be någon som har bättre tumme med den att lägga upp info om detta.

[–]Gert Forsberg för 10 månader sedan (redigerad).

Patric ! Även om arbetsuppgifter fördelas/fördelats - varför total tystnad på hemsidan ???? Vad har vi en hemsida till ?

Överlåter den frågan till tävlingsledaren, ville bara uppmärksamma frågan med det jag vet.
Självklart borde det funnits en blänkare om det.
Upplever en viss rörighet i alla nya kommittéerna om vem som gör vad, och nu är det dessutom delvis nytt folk i dom.
Vi i styrelsen får ta till oss detta och styra upp!

Edit: Förtydligande, det åligger tävlingsledaren att se till att info kommer upp via informations kommittén , inte själv skriva på hemsidan. Informations kommittén gör ju inget dom inte blir tillsagda att göra.

[–]Jan Frödin för 10 månader sedan.

Det här är ett samarrangemang med Luffarna Eftersom vi i Enskede inte lyckades få fram någon tävlingledare så är Mats Thulin i Luffarna tävlingsledare för "vår" tävling. Det innebär att det blir mycket svårare med kommunikationen och ställer större krav på ansvarig för respektive funktion att själva se till att ha tillräcklig bemanning. Det är också anledningen till att ingen info kommit upp på vår hemsida. Kanske skulle vi i arrangemanskommiten ordnat detta? Josse gör ett jättebra jobb med att se till att föräldrar till ungdommar hjälper till.

[–]Gert Forsberg för 9 månader sedan.

Tänker fortsätta med att skriva om saker jag tycker man borde göra bättre. a) saknar fortfarande info om NYA styrelsen/funktionärer. Gick ju faktiskt att läsa i årsmötesprotokollet visserligen. b) har någon fått uppdraget att skriva om Måsenstafetten ? Eller har man valt att detta är ointressant ? c) Att Peter, Malin och Linus Albinsson börjat springa för klubben igen. Bör inte detta uppmärksammas ? d) Ser att en Klara Höglind skall debutera till helgen i D14. En liten presentation vore inte fel. Hur kommer det sig att hon börjat? Kompis med vem ? Nybörjarkurs ? Vi skall inte vara så anonyma ! Jag frågade Martina och hon hade ingen aning. Hon är ändå aktiv. e) Vem har fått uppdraget att skriva om vår tävling efter tävlingen ?
EnskedeKamraternasOrienterarTidning EKOT existerar ju inte mer. Då måste ju hemsidan ersätta detta fullt ut.